Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Elefant

Igår fick ni ju se lite bilder från i helgen och veckan där jag hade pysslat med de sista delarna på elefanten. Riktigt pilligt var det med att få till tyget snyggt men samtidigt väldigt roligt. Blir ju en liten annan karaktär med den "färgklicken" mot vad det hade varit annars. Over all är jag väldigt nöjd och mönstret som jag använde var väldigt enkelt att följa (trots mycket räkning av maskor). Mönstret hittade jag här för er som vill ha ett roligt projekt framöver. Elefanten blev ca 14 cm på längden och 8,5 cm i höjd och är virkat  ett 100% bomullsgarn och jag har använt ett bomullstyg (100%) från panduro. 
Annars kan ni som vanligt beställa via mig. 300 kr exkl. frakt hade jag tänkt mig. Jag kan även tillverka en i en annan färgskala än den på bilden också om det skulle vara utav intresse. (Handtvätt rekommenderas. Just detta gosedjur har även påsydda ögon vilket gör det inte rekommenderas till barn under 3 år. Har tillverkats i ett hem med husdjur).
 
Om du är intresserad utav att lägga en beställning så kontakta mig på sofiespysselrum@gmail.com.
 
Permalink Kategori: Shop Taggar: Barn, Children, Crochet, Elefant, Elephant, Gosedjur, Järabo, Panduro, Shop, Soft toys, Virkning, kreativitet, projekt, pyssla; Kommentarer (1)