Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Flodhäst

Virkning är verkligen något som jag har fastnat för just nu för tillfället. Det är utmanande samtidigt som jag kan sitta och göra det medans jag kollar på t.ex. olika serier. Dessutom är det skönt att syssla med händerna eftersom jag arbetar framför datorn hela dagen. Ett av de senaste projekten är en flodhäst som är virkad med en variant av mormorsrutor. Gillar man att virka själv finns mönstret att köpa här.
 
 
Föredrar du att inte virka kan man även beställa en egen flodhäst genom mig, med egenvalda färger. 10% av intäckterna för en flodhäst kommer jag att skänka vidare till WWF, Världsnaturfonden där pengarna kommer gå till att stoppa tjuvjakten av elefanter och noshörningar. Mer om tjuvjakten på elefanter hittar du här. 
Flodhästen är 42 cm på längden (från nos till bak) och är 19 cm hög. Den består av 100 % bomullsgarn i färgerna natur, ljuslila och ljusblå och är stoppad med vadd av 100% polyesterfiber. Handtvätt rekommenderas. Jag hade tänkt mig 880 kr för denna, varav 10% går till välgörenhet Frakten står köparen för. Virkad i ett hem med husdjur. Denna virkas enbart upp på beställning i färger enligt önskemål.

Vid intresse kontakta mig på [email protected] 

Kommentera här: