Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Vecka 8

Jag är ganska så mycket av en tidsoptimist. När jag ser ett projekt som ska göras tänker jag sällan att det här kommer ta en vecka eller två utan snarare en dag. Jag har ju som ni redan vet arbetat rätt mycket med en viss elefant och jag kan härmed äntligen meddela att den är färdig. Men det kommer inte detta inlägg handla om, utan snarare vägen dit.
 
Två elefanter har det blivit. Dock saknade båda två öron och svans och det var helgens projekt att åtgärda. Innan jag började med virkning så såg jag det inte riktigt som ett så otroligt fint hantverk det faktiskt är, utan mer som en tant-syssla. Men att jag är lite av en tant visste jag på sätt och vis redan innan så varför inte bre på det lite till!
 
Jag köpte ett fint tyg på panduro i vintras och äntligen kom en del av det till användning (väldigt lite). Dock hade det varit fräsigt med någon mer stark kontrast öronen så att det verkligen sticker ut, men det får bli till en annan gång. Nu fick allt gå i samma ton stället.
 
Jag skulle äntligen få inviga min nya symaskin (Pfaff Passport 2.0), men det som jag trodde jag skulle behöva den till var bättre anpassad för hand istället så då fick det bli det. Lika fint det. Nu när jag sitter här med ömma fingrar så tycker jag att det var synd att det inte fungerade att utföras på maskinen men det får sparas till ett annat projekt.

Kommentera här: