Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Räven Fibi

För ett tag sedan gjorde jag klart räven "Fibi" som är ett mönster från Lalylala som har hur söta mönster som helst. Jag upplever att de är i stilen lite japan-inspirerat och det gör inte mig något eftersom det ändå är så himla fint. Denna räven är till Davids kusinbarn i present så nästa gång de har vägarna förbi får dem hämta upp henne. Den blev dock lite större än vad jag hade förväntat mig, men samtidigt tyckte jag att den blev väldigt bra.
Det är virkat med järabo-garnet Nova som är ett 100% bomullsgarn som är väldigt mjukt och anpassat för barn. Mönstret var väldigt pedagogiskt och bra med och var ett riktigt roligt virkprojekt. Har några andra liknande figurer som jag kommer hugga in på så småningom fram över om inte huset tar upp all tid under hösten, vilket känns ganska så troligt.
 
Permalink Kategori: Shop Taggar: Barn, Children, Crochet, Gosedjur, Järabo, Shop, Soft toys, Virkning, garn, pyssla; Kommentarer (0)

Kommentera här: