Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Sista dagarna av semestern

Idag gjöts plattan, men eftersom det är lite fix med den under morgondagen i och med att vädret inte höll upp idag som vi hade hoppats på så tänkte jag göra en uppdatering om den imorgon istället. Efter vi hade stått ute på tomten och frusit i regnet (vi som vande oss vid varmt regn i Osaka) så åkte vi till Huskvarna stadsbiliotek och skaffade mig ett lånekort och sedan invigde jag den genom att låna den här boken. Jag köpte för ett år sedan tyg för att sy en klänning, problemet var bara den att det var för många krångliga begrepp för mig som mer eller mindre nybörjare och de stod tyvärr på engelska dessutom vilket gjorde det ännu mer problematiskt. Med andra ord tröttnade jag.
 
Nu tänkte jag dock ge det ett nytt försök för jag vill verkligen ha en klänning i de tyger som jag köpte för ett år sedan. Dessutom nu med lite nytt tyg i garderoben, både från Hjo och Japan, så tänkte jag att nu måste jag ta tummen ur. Så detta är förmodligen det jag kommer pyssla med de kommande dagarna på semestern. Jag har idag klippt ut alla mönsterdelar för klänningen som ni ser ovan. Jag gjorde med avsikt kjolen på klänningen lite kortare, så tanken är att det ska gå till knähöjd istället för 3-4 cm under knäet.
Permalink Kategori: Work In Progress Taggar: Huskvarna Bibliotek, Jenny Hellström, Sy! Från hood till skjortklänning, bok, diy, klänning, mönster, sy, symaskin; Kommentarer (0)

Kommentera här: