Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

DIY - Snälla fjädrar

Förra påsken hade jag tänkt mig att göra det vackraste påskris-dekorationen som jag någonsin hade gjort. Jag hade tänkt att fylla detta med enhetliga påskfjädrar i pastellnyanser. Det skulle vara vuxet men ändå lekfullt. Så blev det aldrig för när jag väl skulle ta tummen ur så insåg jag i affären att alla påskfjädrar var från fåglar och inte syntetiska som jag hade tagit för givet att det var.
 
För några år sedan uppmärksammades en nyhet om hur man plockade dun från gåsar och ungefär ett år innan detta hände så har jag ändrat mina livsvanor rätt rejält. Som djurvän och vegetarian så försöker jag ta avstånd i den mån som jag känner till och när jag hittar saker som jag inte gillar försöker jag ta avstånd ifrån det. Så när jag förstod att mitt påskris aldrig skulle bli djurvänligt med de fjädrar som finns i affären så känner jag nu i år att det är dags att göra egna. Exakt hur de ska se ut ännu har jag inte bestämt, men jag råder er andra också att tänka till innan ni köper de fjädrar ni hittar i affären för de som du hittar i de vanliga butikskedjorna är INTE i syntet. Länk HÄR.
 
Som vanligt här hittar du min inspiration:
1, 2, 3, 4

Kommentera här: