Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Vardag

Mitt i veckan och nu börjar helgen närma sig, men det är ju faktiskt vardag. Veckorna rullar på och när man äntligen blir ledig så orkar man nästan inte göra något. Förra veckan så var det fyra dagars vecka och på fredagen fyllde min kära mor 47 år. Detta innebär ju oftast i min värld pyssel och så även denna gång. Dock blir det ingen uppdatering med fokus på detta pyssel, utan det får ni se fram emot ett tag till. Det som denna uppdatering däremot kommer att handla om är just mina vardagspyssel. Det som jag orkar med utan att direkt behöva ta upp mycket yta och plats och som nödvändigtvis innebär minst lika mycket städning som jag i praktiken har lagt på pysslet; virkning.
 
Det som jag älskar med virkning är just att det går att utmana i flertal olika svårhetsgrader. Det finns alltid något man inte har gjort. Det leder oftast till gulliga djur, trots att jag inte behöver dem. Men framförallt det är prakiskt möjligt på en vardagskväll. Nu under denna veckan så är en kanin mitt främsta fokus och jag har hittills hunnit med kropp och huvud. Inte så mycket att hänga i granen ännu, men förhoppningsvis kommer den bli fin. Jag har dessutom använt mitt nya garn från M&K som är ett babyeco-garn (ej sponsrat inlägg).
Garnet fick jag hem för några veckor sedan och det känns verkligen naturnära. Det är inte i några skrikiga färger (även om det finns i en annan serie även med samma fabrikat) och det känns både lite strävt samtidigt som det känns mjuk och gosigt. Det känns mer exklusivt helt enkelt. Jag är även väldigt nöjd över hur enkelt det är att arbeta med det, vilket jag inte hade räknat med. Plus i kanten är helt klart att det är ekologiskt.
Permalink Kategori: Work In Progress Taggar: Barn, Children, Crochet, Eco, Gosedjur, Inspiration, M&K, Marks & Kattens, Soft toys, Virkning, amigurimi, baby, diy, doityourself, ekologiskt, garn, kreativitet, pyssla, rabbit, yarn; Kommentarer (0)

Kommentera här: