Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Tillbaka till verkligheten

Idag började jag jobba igen efter 1,5 månads sjukskrivning. Jag är fortfarande sjukskriven, men är nu tillbaka på 50%. Första dagen var otroligt jobbig, eftersom när jag gick hem visste mer eller mindre alla att jag var gravid, sen tror jag inte att folk förstod riktigt hur långt gången graviditeten var. Jag tror att de flesta trodde att det var tidigare än vad det var eftersom min graviditetsbula inte var så stor. Nu skulle jag ju ha varit i vecka 27 och min bula är precis som att den aldrig har existrerat.
 
Dock blir jag rörd över hur otroligt många det är som bryr sig, känner medlidande och som förstår att det är en ordentlig jäkla livskris att gå igenom. Men ibland, bara ibland önskar jag att jag skulle kunna spola tillbaka bandet till Japan och tiden vi hade där. Det tillfället när det där med att vara gravid var lite mindre viktigt och att få uppleva den bästa resan någonsin igen. Julia var otrolig efterlängtad och hur man än ser på det så hade vi två egoistiska val att välja på. Ett där hon inkluderades och ett där hon inte gjorde det. Nu blev det valet där hon inte finns med, men i mina tankar finns hon varje dag. Med denna erfarenheten rikare så ser jag saker och ting lite annorlunda. Det har på sätt och vis blivit viktigare att få barn samtidigt som jag inser att jag och David är det viktigaste. Att få barn skulle inte innebära något om jag inte har min fantastiska man vid min sida att dela det med.
 
 

Kommentera här: