Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Husbygge vecka 24

Under vecka 24 har det kanske inte skett de mest synliga förändringar, även om det har hänt en hel del. Vi började veckan med att måla i och med att vi hade med oss att det skulle regna lite i veckan. Dock regnade det inte alls så mycket som vi hade förväntat oss, men vi kom en bit i alla fall. David klättade upp och började att måla kupan på framsidan. Jag fortsatte att måla detaljer på baksidan som t.ex. brädan som hängrännan är på. När jag hade målat klart den detaljen så gick jag in och testade en ny teknik för att sätta upp målarremsorna, nämligen med tapetklister och även slipade ned kanten i entrén.
 
I torsdags åkte vi ut och David satte färdigt gipsskivorna i taket i kupan (alla skruvar är inte i), medan jag satte upp resten av målarremsorna med tapetklister i taket.
I fredags skippade jag firmafesten på jobbet och åkte ut och arbetade i huset istället. Jag började utomhus, medan David fortsatte att skruva i resten av skruvarna i taket, dock inte färdigt. Jag målade en knutbräda medan jag hade mamma i telefon. Sedan skruvade David upp alla OSB-skivor i entrérna till sovrummen medan jag slipade ned  hörnen för att kunna sätta målarremsor där också.
I lördags firade vi vår bröllopsdag lite extra genom vegansk pavlova. Sedan har vi också jobbat på i huset både under lördagen och söndagen. Jag satte upp målarremsor i större delen av kupan. David fortsatte skruva lite mer skruvar i taket i kupan. David satte upp gipset också i entrérna till sovrummet färdigt. Vi har även slipat ned lite ytterligare i sovrummet för att kunna sätta upp fler målarremsor (bara 3 kvar).  Jag spacklade även taket i sovrummet för att komma lite närmare målning.
Idag ska vi köra på igen. Målet är att till semestern ha gjort färdigt ett sovrum till med osb-skivor och gips (ej spackling). Så får vi se om vi lyckas eller ej!

Kommentera här: