Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Hemma igen!

 
Jag har haft lite tidsinställda inlägg nu medans vi har varit halva jorden runt. Vi var i Japan, Osaka, i 10 nätter och verkligen haft en uppleveserik resa. Jag har aldrig varit där innan, inte ens i den världsdelen, och därför inte upplevt den japanska kulturen mer än via Pokémon, ポケモン,  under min barndom och Hello Kitty, ハローキティ,  i min tonår.
 
När jag träffade David så skröt han ganska så högt om när han var där sist och gick upp på Fuji,  富士山. Han berättade hur jobbigt det var och la till på slutet "Vissa av oss kom ju inte ens upp". Då tyckte jag att det var den mest B-iga raggningsrepliken, men nu i efterhand har jag fattat varför det blev en grej och det var för att hans bror ingick i den skaran som inte kom hela vägen upp. Förutom den historien så fick jag höra om hans upplevelser av den japanska kulturen och han sa väldigt ofta "Du måste se det någon dag". När jag tidigare i våras lyfte upp förslaget om att resa (fast det ursprungliga förslaget var Tokyo) till Japan så blev David eld och lågor och inom en vecka så var resan och hotellet bokat och betalat.
 
Fler bilder kommer när jag har hunnit gå igenom dem!
 
 

Kommentera här: