Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Dag 23

Då börjar vi närma oss halva vägen på entrepenaddelarna som vi har valt till när vi köpte huset. Vid denna tidpunkt hade nästan alla väggar blivit gipsade och man börjar verkligen se vart alla fönster och liknande ska vara. Vi har ju haft ganska så otur med vädret under både takläggning samt gipsning av utegipset och tyvärr har vi redan varit ute ett flertal vändor och tömt huset på vatten.
Värt det dock nu så här långt in i projektet. Fint blir det och jag blir mer och mer nöjd över våra val. Vårt hus! Vid den här tidpunkten längtade vi väldigt mycket efter att fönstrena skulle komma på plats och skydda huset lite ytterligare.
Vi har valt dit dekorfönster på båda sidor. I förslaget var det halvmånefönster, men för mig klingar det extremt mycket 90-tal och förlåt mig alla halvmånefönster-dyrkare där ute jag tycker inte att det är en form som passar ett sånt hus. Jag upplever att formen av en romb passar bättre och vinklarna återkommer i taken på ett fint sätt. Det var dessutom en stor prisskillnad. Ett halvmånefönster 25000kr tillskillnad från två rombfönster 6000 kr... Med tanke på formen återupptas så kändes valet självklart.

Kommentarer:

1 Annica:

skriven

Hej! Nu tycker jag att det är dags att du bloggar igen.. Vill ju se hur arbetet med huset går... :) Kram

Kommentera här: