Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Husarbete under vecka 21

Under förra veckan inledde vi med ganska så starkt med husarbetet. Jag isolerade färdigt klädkammaren i vårt rum, och David jobbade fortsättningsvis på kupan. Sedan hjälptes vi åt lite mer med kupan med isolering och David skruvade fortsättningsvis upp osb-skivor. Jag forstatte även att spackla i ett av sovrummen på övre plan. Sen blev David sjuk och då stod det still några dagar.
Sen när David hade hunnit bli frisk så åkte vi i lördags ut till huset lite ytterligare och fortsatte. David sågad ut osb-skivor och jag skruvade. Sen var yttervägg nr 2 i kupan också blivit klädd.
Sedan igår fortsatte vi med isolering av innerväggarna i kupan och skruvade upp osb-skivor. Jag blev uppriktigt förvånad av vilken skillnad som detta gjorde. Känslan i rummet är en helt annan och nu känns det helt plötsligt mycket mer färdigt än vad det egentligen är. Sedan när vi hade kommit hem, ätit och duschat så kände jag mig inte så pigg längre och idag konstaterades det att jag har förmodligen åkt på samma sjuka som David. Härligt inledning på vecka 22! 6 arbetsveckor kvar sen blir det racerfart med huset i fyra veckor!
 

Kommentera här: