Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Konsten att vara ambitiös

Alla de påskpyssel som jag hade planerat uteblev totalt. Mest för jag kände att jag behövde ledigheten för en ny uppladdning, men också för att jag hade andra pyssel planerade som jag upplevde var viktigare. Jag har sedan min utbildning haft otroligt svårt för att bara köpa färdiga kort till folk när de fyller år. I och med att det är en trevlig gest att lägga tiden på att göra ett eget kort var precis det som jag gjorde när Davids mamma fyllde år.
 
Hon är väldigt glad i fjärilar så det blev temat på kortet och jag tänkte helt enkelt dela med mig av processen till det färdiga kortet.
Jag började med att ha en orginalbild att utgå ifrån som jag kalkerade av. Katterna ville gärna vara med och hjälpa till speciellt Keso, men det gick alldeles utmärkt ändå. Fick bara ta lite små pauser ibland och kela med honom.
Kortet veks även där jag ville ha vikningen. Sen började det kniviga jobbet (nämligen att skära ut alla delar)
Kortet skulle få lite 3D-känsla så därav skars allt innehåll ut. Som jag skrev tidigare var detta väldigt tidskrävande men också småtrixigt, men det blev en helt annan touch på kortet.
Sem var det dags att färglägga det med akvarell.Bemästrar det tyvärr inte så väl, men det blev ändå helt ok. Nackdelen med akvarell är ju att det blir lätt väldigt mycket vatten och pappret viker sig lätt. 
Sen satte jag en rosa papper som färgplatta för att få fjärilen i en ytterligare färg.
Nästan klart...
Sen dekorerade jag det med pearl stickers från panduro.
Och så här blev det. Jag fick väldigt många fina komplimanger på kortet och jag blev själv väldigt nöjd med det. Längtar redan efter att sätta igång och göra fler. Nästa födelsedag blir först i maj så jag har allt lite tid kvar att klura.
Permalink Kategori: Work In Progress Taggar: Inspiration, Panduro, diy, doityourself, fjäril, födelsedag, kort, kreativitet, papper, projekt, pyssla, svärmor; Kommentarer (0)

Kommentera här: