Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Dag 10 - Stomresning

Jag ligger lite efter i tiden för det har varit så himla mycket som har pågått just nu. Men jag tänkte ändå försöka sammanfatta detta någorlunda trots att det är rätt många dagar sedan nu. De första dagarna utav stomresningen så hände det en hel del och man började kunna ana storleken på nedervåningen på huset även om det fortfarande kändes lite smått. Båda två har ett flertal gånger varit lite oroliga för att ha byggt för litet men jag tror detta kommer bli alldeles lagom i storlek. Detta hus blir större och väldigt annorlunda mot de hus som både jag och David har växt upp i.
Första dagen åkte vi faktiskt ut på lunchen för att se hur långt gånget det var och då hade de redan hunnit få upp nästan halva husets nederväggar.
När vi dessutom kom ut efter jobbet hade de fått upp alla väggar även om de var ostagade. Då var det ännu rätt svårt att tro att detta kan bli ett hus.Vi har hunnit känna in placeringen på huset och den är vi fortfarande väldigt nöjda över. Jag och David har vid det här laget varit ute på tomten sjukt mycket och jag känner mig verkligen hemma där. Grannarna är trevliga och alla hälsar och verkar väldigt glada och nöjda trots att alla inte jublade precis över att vårt hus skulle byggas. Tomten är jag även otroligt nöjd över. Jag anser fortfarande att det är en av de bäst placerade tomterna där ute. Nackdelen som vår tomt har som den är nu är att det faktiskt är en del insyn, vilket vi får försöka lösa med lite växter och sådant. Men fördelen att ha en obruten vy där vi är mer eller mindre garanterade över att inga kommer bygga där är oslagbar. Tänk att vi skulle få chansen att köpa en sådan kanontomt som vi fick! Jag kan säga att vänta 3 år på denna tomt var värt varenda dag!
 

Kommentera här: