Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Så trött..

Nu är äntligen semestern här och det behövs efter detta halvår. Dock är starten på semestern den absolut sämsta tänkbara. Jag är så oerhört less på alla involverade i detta husprojekt och skulle jag få chansen att backa 7 månader tillbaka i tiden med dagens vetskap så hade jag definitivt inte letat tomt utan ett färdigt hus där byråkrati inte existrerar. För som min kära man sa tidigare idag så byggs inte hus med hammare och spik längre, utan det är med timslånga telefonsamtal fram och tillbaka, ombokningar av arbeten utan att kunden (som dessutom ska stå för kostnaden) inte ens får veta att det har blivit uppskjutet samt människor som sitter i maktpositionen att besluta mer om vårt hus än vad vi själva ens har möjlighet till.
 
Som ni kanske förstår så har det varit den jobbigaste veckan på länge och just nu är jag så trött på att vi tog detta beslut. Förhoppningsvis kommer jag känna annorlunda när allt drar igång på riktigt men som det är nu är jag mer eller mindre redo att kasta in handduken.
 
Det är så ofantligt jobbigt att ha haft en bild av hur allt kommer att bli. Att ha planerat varenda vägg, trappsteg, hela köket och mer eller mindre haft färdiga tankar om trädgård och sen kan kommunen vända upp och ner på allt på en dag trots att vi har ett bygglov och startbesked i ryggen.
 
Idag är en sån dag helt enkelt.

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Det kommer bli ett fantastiskt hus och ett stabilt hem så småningom.Ni kommer se tillbaka på denna tid och bära med er många minnen

Svar: Ja, så småningom i alla fall. Känns ju redan lite lättare med att det händer något.
sofiespysselrum.blogg.se

2 Anonym:

skriven

Oups glömde signera....
//mamma

Kommentera här: