Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Japan

Livet är härligt och semestern är äntligen bokad. För snart en vecka sedan fick jag den otroligt galna idén att vi borde åka till Japan på semestern. Sagt och gjort nu knappt en vecka senare sitter vi praktiskt taget med flygbiljetten i handen och riktigt längtar efter att åka dit. Flygresan dit och hem samt tidsomställningarna blir nog tuffa. Lika så har jag förstått det som att det kan bli lite trixigt med språket samt att hitta vegetarisk mat, men man lever ju bara en gång. Så just nu består mitt mesta pinterestande med att hitta fina platser att besöka. Vi kommer hålla oss till Osaka och göra ev. någon resa till Nara och Kyoto.
 
Så himla mycket att se och enbart tio dagar att hinna se så mycket som möjligt. Så ikväll har vi laddat upp genom att testa sushi (jag är fortfarande inte helt säker på att det ens var gott), men det kommer väl förmodligen bli lite laddning med att se en eller annan japansk anime-film också innan resan tar fart! Helt plötsligt känner jag att det inte gör så mycket att huset börjar byggas efter semestern ;)
 
Här hittar ni bilderna på pinterest:
Permalink Kategori: Upplevelser Taggar: 2015, Deer, Japan, Kyoto, Nara, Osaka, Resa, Rådjur, YOLO, castle, cherry blossom, minoh, semester, sushi, upplevelser, waterfall; Kommentarer (0)

Kommentera här: