Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Hemmaprojektet framöver

För några dagar sedan fick jag för mig att påbörja en filt med bubblestiches (popcorn-maska). En ganska så häftig teknik egentligen och skiljer sig en hel del från det vanliga fastmaskorna. Det började egentligen med att jag hittade ett mönster och tänkte så ska jag göra. Sen visade det sig att beskrivningen var supermärklig och det slutade med att jag litade mer på mitt eget huvud och den kunskapen som jag hittills har samlat på mig. Detta har förstås resulterat i att filten har gått från att vara närmare 20 cm bred till att ha repat bort praktiskt taget allt ett flertal gånger, men nu känns det som att jag börjar få in tekniken.
 
Ibland kan det vara skönt att fokusera på något så oväsenligt som en filt och repa upp den tre, fyra gånger så att det blir rätt. Känns som att läkas lite mer, även om jag och mitt mående förstås inte har något med filten att göra.
 

Kommentera här: