Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Semlor för fettisdagen

För några dagar sedan besökte jag panduro för att fylla på mitt garnförråd. Inte för att det börjar ta slut eller så, men för att jag saknar garn i rätt färg för att kunna göra de saker som jag faktiskt vill just nu. Enda sedan Julia försvann så har mitt intresse för virkning minskats ned en hel del. Tanken var ju att hon skulle kunna ha vissa saker att leka med. Nu blir det inte så, men eftersom jag fortfarande tycker att virkningen, eller att pyssla generellt sätt egentligen, är så himla avslappnande så passar jag på nu under min sjukskrivning att göra det ändå. Denna gången blev det ett par semlor, men tillskillnad från i "vanliga" fall så kommer dessa hamna på min mammas förskola så att barnen kan "fika semla" på fettisdagen.
 
Jag tycker att virkat fika kan bli så himla fint. Samtidigt är det lite opraktiskt om man har ett hem med djur eftersom garn drar till sig hår något fruktansvärt. Det som jag älskar mest med det är just att man oftast inte kan hitta sånt här i affärerna och att ha något som är handgjort är dessutom ännu finare.
Permalink Kategori: Shop Taggar: 2016, Barn, Children, Crochet, Järabo, Panduro, Soft toys, Virkning, semla; Kommentarer (0)

Kommentera här: