Läs Husbloggarna på Vibyggerhus

Förlovningsdag 5/3-2016

För 5 år sedan exakt så friade David till mig. Jag visste faktiskt ingenting. Vi hade bott ihop i ungefär 2,5 månad och jag var verkligen inte med på det alls. David var sjuk en dagen, men han envisades med att vi skulle gå en prommenad. Jag var väldigt oförstående eftersom han var förmodligen både febrig och snorig, men vi gick en sväng. Vi hamnade tillslut vid Rosenlundsbankerna med utsikt över Vättern, där hade tydligen David tänkt sig att fria. Dock hade han inte räknat med att det skulle vara lite folk där, med tanke på campingen som är bakom. Han blev tydligen alldeles för nervös för att ta fram ringen och fråga så vi gick tillbaka.
 
När vi var i Rosengården ville David plötsligt stanna och jag fattade verkligen ingenting. Det är ju kallt sa jag till honom. Jag var frusen och ville bara hem. Jag började faktiskt till och med bli så himla irriterad på honom att jag blev sur. Och när han gick ner på knä, utbrast jag "Vad håller du på med?". Men när väl frågan kom fram från hans nervösa trevanden så sa jag ett självklart ja.
 
De senaste åren har varit extremt tuffa, framför allt för mig. Det har varit sådan himla glädje samt sådan otrolig sorg. Det har verkligen varit ytterligheter. Förlovningen, skilsmässan mellan mina föräldrar, bruten kontakt med min pappa, mammas diagnos, examen, nytt jobb, mamma blev sjuk igen, bröllop, evighetslånga mil i bilen mellan jobb och hem, nytt jobb igen, tomtköp, husbygge, bebisbubblan, och sedan aborten efter det hemska beskedet. Men en sak har jag under hela tiden varit tryggt och stabilt, David. 
 
Vi har verkligen funnit varandra. Och det känns som att vi verkligen är ämnade för varandra. Från början var vi helt och hållet varandras kontraster men vi har vuxit ihop. Så himla tacksam och glad för våra 5 år som förlovade, och snart 2 som gifta och 7 år som par.

Kommentarer:

1 David:

skriven

Det har verkligen var 5 händelserika år som du skriver. Jag är glad att det är vi som gör allt detta ihop, för jag älskar dig. Hoppas och tror att det blir färre minushändelser framöver, för du förtjänar massa +++++ <3

2 Anonym:

skriven

Får tårar i ögonen när jag läser. Min fina starka dotter, önskar dig all lycka i världen.

Kommentera här: